الگوریتم گوگل پنگوئن یکی از الگوریتمهای اصلی گوگل است.
از این الگوریتم برای شناسایی سایتها با مطالب که کیفیت بالایی دارند استفاده میشود تا بهترین نتایج از نظر محتوایی برای جستجوگران به نمایش گذاشته شود.
در این الگوریتم ، سایتها با محتوای عالی جایگاه بهتری نسبت به سایتهای با محتوای ضعیفتر میگیرند.
از سال ۲۰۱۲ این الگوریتم شروع به کار کرد و تا به امروز بیش از ۱۰ بروز رسانی یکی از اصلیترین الگوریتمهای گوگل محسوب میشود.

الگوریتم پنگوئن گوگل چگونه کار می کند؟
گوگل پنگوئن به دو روش محتوای سایت شما را بررسی میکند.
شناسایی این دو روش برای ایجاد یک وب سایت با محتوای با کیفیت، به شما کمک خواهد کرد:
شناسایی لینکهای ورودی یک سایت
الگوریتم گوگل پنگوئن بررسی میکند که سایت شما چگونه معرفی شده است و چطور سایتهای دیگر به ان لینک دادند.
در واقع الگوریتم گوگل پنگوئن به لینکسازی سایت توجه بسیار دارد و موارد زیر را در سایت شما چک میکند:
- سایت شما در چه سایتهایی معرفی شده است.
- بررسی میزان اعتبار سایتی که از آن لینک دریافت کرده اند.
- آیا موضوع سایت شما نسبت به سایتی که به شما لینک داده نزدیک است؟
- آیا لینکسازی واقعی است؟
- با چه کلماتی به شما لینک داده اند.
کلمات کلیدی استفاده شده در مطلب
بسیاری از سایتها برای جلب توجه گوگل و موتورهای جستجو بی وقفه از کلمات کلیدی استفاده میکنند این یک راهکار غلط است زیرا منجر به جریمه شدن سایت از سوی گوگل میشود.
برخی از سایتها هم با پر کردن اطلاعات منطقهای و استفاده بیش از حد از کلمات کلید مرتبط سعی میکنند که توجه موتور جستجو را به سوی خود جلب کنند.
در واقع شما اگر برای حساس کردن گوگل از این ترفند استفاده کنید قطعا جریمه میشوید.
در حقیقت باید به طور مناسب و به اندازه از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید تا نظر گوگل به سوی محتوای شما جذب شود.
آیا سایت شما جریمه شده است ؟
گذشته وب سایت خود را بررسی کنید.
اگر سعی کردید با استفاده از دو روش فوق گوگل را نسبت به سایت خود حساس کنید احتمال جریمه شدن شما زیاد است.
مسئله مهم این است که چطور اقدام به لینکسازی کرده اید.
برخی از سایتها پکیجهای رپورتاژ را خریداری می کنند ،که این کار در سایتهای بازدید بالا و معتبر بسیار خوب است اما اگر شما رپورتاژ خود را در پکیجهای ۵۰ تایی بخرید و هر ۵۰ تا سایت با یک متن و عنوان و چند کلمه کلیدی مشخص به شما بک لینک بدهند و به معتبر بودن این سایتها توجه نکنید، اگر جای گوگل بودید و میدید که ۵۰ سایت با یک سناریو از یک سایت تعریف کرده اند و به آن لینک داده اند چه میکردید؟
به قطع متوجه میشدید که این لینکسازی طبیعی نیست.
لینکسازی طبیعی ما به گونهای مطالب با کیفیت را منتشر کنیم که توجه دیگر سایتها به ما جذب شود.
هنگامی که ۵۰ سایت متفاوت از ما صحبت کنند و هر کدام دستور زبان خاص خود را داشته باشند مشخص میشود که لینکسازی طبیعی است.
در واقع اگر لینکسازی طبیعی باشد در هر سایت شما به شکل متفاوتی تعریف میشود و کلماتی که به شما بک لینک میدهند مختلف است.
به طور کلی برای اینکه بفهمید از سوی گوگل پنگوئن جریمه شده اید یا خیر توجه کنید که چگونه لینکسازی کردید.
اگر از روشهای نادرستی که بیان کردیم استفاده کردید قطعا جریمه میشوید.
چگونه سایت خود را از جریمه گوگل پنگوئن خارج کنیم؟
اولین کار این است که دو روشی را در قسمتهای فوق گفتیم بررسی کنید:
- بررسی لینکهای خارجی و داخلی سایت
- بررسی کلمات کلیدی در کلیه صفحات
اگر شما مطلبی با کیفیت و مفید در خصوص یک موضوع تولید کنید و در آن کلمات کلیدی به درستی استفاده شده باشد، هر چقدر که موضوع پر رقابت باشد در صفحه اول گوگل دیده میشوید.
پس ابتدا لینکها را بررسی کنید و در استفاده از لینکها حتما انواع آن را بشناسید و از هر نوع یعنی هم داخلی هم خارجی برای لینکسازی استفاده کنید.
کلمات کلیدی صفحه خود را بررسی کنید.
برای اینکه بتوانید موتورهای جستجو را نسبت به سایت خود حساس کنید کافی است که بیشتر در ابتدا و انتهای مطالب خود به آن اشاره کنید و در تیترها از کلمات کلیدی استفاده کنید.
چگونه از گوگل پنگوئن استفاده کنیم؟
همانطور که گفتیم گوگل پنگوئن سعی میکند لینکهای اسپم را شناسایی نماید و استفاده درست از کلمات کلیدی را پیگیری کند.
بسیاری از افراد که سایتهای موفقی دارند از الگوریتمها به بهترین نحوه استفاده کرده اند.
شما هم میتوانید از الگوریتم گوگل پنگوئن استفاده نمایید و استراتژی خود را برای لینکسازی و استفاده از کلمات کلیدی بچینید.
حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه یک استراتژی را بچینیم؟
اول اینکه استراتژی چیدن برای هر کلمه با توجه به رقیبان و میزان جستجوی آن کلمه متفاوت است و نمی توان یک استراتژی را برای همه کلمات کلیدی معرفی کرد؛ زیرا کاربرد ندارد.
پس با بالابردن علم خود از سئو ، استراتژی مناسب برای کلمات کلید خود را بچینید.
دوم اینکه علم سئوشناسی رفتار رباتهای موتورهای جستجو میباشد.
این رباتها هر روز رفتار تازه و جدیدی دارند که تنها با آزمون و خطا میتوان به شناسایی نسبی از رفتار آنها رسید.
همچنین به هیچ وجه نمی توان کلیه شناخت خود را از رفتار رباتهای گوگل بیان کنیم زیرا امکان پذیر نمی باشد و شاید نیاز به نوشتن کتابی حدود ۱۰۰۰ صفحه باشد.
سوم اینکه برای بدست اوردن هر چیزی باید ابتدا تجربه کنید، ما در این مطلب تجربه خود را بیان کردیم که سال هاست در حال لمس آنها میباشیم و سعی کردیم آن را به شما انتقال دهیم .
حال وقت عمل شماست که با شناخت بیشتر از گوگل و الگوریتمهای آن استراتژی خود را بچینید.
به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله تبلیغات و فاکتور های آن را نیز مطالعه کنید.
0 دیدگاه