بازاریابی مهمان نوازی ( گردشگری ) چیست؟
بازاریابی مهمان نوازی شامل بخشهای مختلف صنعت مهمان نوازی و چگونگی استفاده از استراتژیهای بازاریابی برای تبلیغ محصولات و خدمات به گونهای که منجر به افزایش درآمد شود.
انتخاب صحیح استراتژی مهمان نوازی به شما کمک میکند در کسب و کار خود موفق شوید و به یک درآمد نسبتا خوبی برسید.
برای دستیابی به این امر لازم است که شما با بازاریابی مهمان نوازی و ترندهای مهمان نوازی آشنا شوید. در این مقاله از رولو میخواهیم ۱۰ ترند بازاریابی مهمان نوازی را بررسی کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم با ما همراه شوید.

بازاریابی مهمان نوازی چیست؟
بازاریابی مهمان نوازی بر روی نیازها و رضایت مشتری در کسب و کارها تمرکز دارد.
بازاریابی مهمان نوازی به توسعه استراتژی بازاریابی برای تبلیغ محصولات یا خدمات در بخشهای مختلف صنعت مهمان نوازی توجه دارد تا منجر به افزایش درآمد آنها شود.
در حقیقت بازاریابی نقش مهمی در موفقیت در این صنعت دارد به طور مثال در کانالها دیجیتال مختلف تبلیغ میکنند تا بتوانند مشتریان زیادی را جذب کنند.
۱۰ ترند بازاریابی مهمان نوازی
تجربه و رضایت مشتری را از طریق چت باتها بهبود بدهید.
چت باتها بخش مهمی از استراتژیهای مارکتینگ به روش مهمان نوازی مدرن را تشکیل میدهد. رباتها بدون توجه به در دسترس بودن کارکنان امکان پاسخ سریع به سوالات مشتریان را فراهم میکند و میتواند از چند زبان مختلف پشتیبانی کند.
از چت باتها میتوان در مرحله رزرو برای ارائه پشتیبانی و تشویق تکمیل رزرو استفاده کرد، رباتها قادر به پیش فروشی و فروش مکمل میباشند به طور کلی چت باتها به حداکثر رساندن درآمد شما کمک میکنند.
.
• جستجوی صوتی
بسیاری از کاربران وب علاقه دارند از طریق فعالسازی صوتی ارتباط برقرار کنند که این امر یک فرصت بسیار عالی برای صنعت مهمان نوازی است.
مهمانان هتل میتوانند از طریق صحبت کردن اتاق هتل را رزرو را کنند یا عملکردهایی مانند سرمایش، گرمایش را از طریق جستجو صوتی کنترل کنند.
• هوش مصنوعی
هوش مصنوعی قادر است فرایندها را سادهسازی نمایند و بینشهای ارزشمند را ارائه بدهد.
اکثر متقاضیان اتاق هتل تمایل دارند از طریق وب سایتهای خبری محل اقامت خود را رزرو نمایند.
گاهی اوقات افراد در صفحه اول هتل قرار می گیرند اما بدون رزرو آن را ترک میکنند.
با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در وب سایت خود، این امکان برای مشتریان فراهم میشود که از طریق وب سایت مجهز به این فناوری، به شما پیشنهاد مناسب هتل ارسال کنند که این امر در وقت کارکنان هتل صرفه جویی میکند.
• بازاریابی ویدئویی
در صنعت هتلداری میتوان از ویدیو مارکتینگ برای جذب مخاطب استفاده کرد.
شما میتوانید برای اینکه فورا مشتریان را درگیر و جذب کنید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید. شما میتوانید از قسمتهای مختلف و امکانات هتل، ویدئو با کیفیت تهیه کنید و آن را در فضاهای مجازی انتشار دهید.
البته ساخت تیزرهای جذاب و کوتاه و هدفمند ، راندمان جذب مخاطبان را چندین برابر خواهد کرد.
• محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوایی است که به وسیله کاربران آنلاین ، تولید و به اشتراک گذاشته میشود. این نوع بازاریابی شامل بررسیهای گوگل، انجمنها، نظرات، پستهای وبلاگ و شبکههای اجتماعی میشود.
هنگامی که یک مشتری به دنبال استفاده از خدمات شما است، نظرات مشتریان در مورد شرکت شما را در وب سایتهای و رسانههای اجتماعی میخواند، اگر شما محتوای تولید شده توسط کاربر را به درستی پیادهسازی کنید میتواند آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
یکی از راههای موثر این است که مهمانان خود را تشویق کنید تا نظراتشان را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
• اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یک فرصت عالی برای بازاریابی مهمان نوازی است.
در حقیقت اینفلوئنسر مارکتینگ، نسخه دیجیتالی بازاریابی دهان به دهان سنتی است.
از طریق این استراتژی میتواند اعتبار و اعتماد بیشتری را در میان مصرف کنندگان بدست آورد و مشتریان بیشتری را به هتل یا تجارت مسافرتی خود را جذب کنید.
• واقعیت افزوده
واقعیت افزوده یکی از جالبترین استراتژیهای بازاریابی مهمان نوازی است.
این ابزار تغییر ادراک فرد از محیطهای فیزیکی است. واقعیت افزوده به مشاغل مهمان نوازی کمک میکند تا نحوه درک مشتریان خود از محیطی که در آن هستند را تغییر دهند.
• بازاریابی تجربه مشتری
در دنیای رقابتی صنعت هتلداری، تجربه مشتری بسیار ضروری است. در واقع ارائه خدمات عالی به مشتریان نقش مهمی در تجربه مشتری دارد.
شما میتوانید با بررسی و تجزیه و تحلیل توصیفات مشتریان آنلاین در وب سایتها برای ایجاد بازدهی سالم و جریان ثابت مشتریان وفادار ، بازاریابی تجربی را استفاده کنید.
این کار به شما اطلاعات زیادی را در خصوص ترجیحات مشتریان و نحوه عملکرد بهتر شرکت شما در اختیارتان قرار میدهد.
• بازاریابی شخصی
بازاریابی شخصی امکان استفاده از فناوری اتوماسیون و ارائه محتوای شخصیسازی شده به مشتریان هدف را میدهد. در حقیقت هدف بازاریابی شخصی جذب مشتریان بالقوه از طریق برقراری ارتباط با آنها است.
برای هتلها بسیار مهم است که خدمات خود را برای مهمانان و مشتریان خود از طریق ایمیلهای هدفمند شخصیسازی کنند. به طور مثال در صورت تخفیف توسط هتل میتوانید ایمیلهای هدفمند را برای مشتریان بالقوه خود ارسال کنید. بازاریابی شخصی یکی از مستقیمترین استراتژی بازاریابی مهمان نوازی است که از طریق آن میتوانید رابطه شخصی تری با مشتری برقرار کنید و آنها را به بازدید مجدد تشویق کنید.
• بازاریابی مجدد
بازاریابی مجدد شامل هدف قرار دادن مشتریان بالقوهای است که قبلا وب سایت شما را مشاهده کرده اند یا به خدمات شما علاقه نشان داده اند.
در واقع بازاریابی مجدد راهی برای جذب افرادی است که زمانی را صرف بازدید از وب سایت شما کرده اند اما اتاقی را رزرو نکردند.
شما میتوانید با استفاده از بازاریابی مجدد با کسانی که از سایت شما بازدید کرده اند ارتباط مجدد برقرار کنید و برای تشویق به بازگشت به آنها تخفیف دهید. به طور مثال میتوانید بازاریابی مجدد را از طریق تجزیه و تحلیل گوگل براساس علایق کاربران تنظیم کنید، همچنین انجام سئو سایت میتواند بر روی برندینگ شما تاثیر زیادی بگذارد.
باید یادآوری کنیم که این استراتژی توسط فیلیپ کاتلر ، از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن ، مطرح شده است.
0 دیدگاه