چه به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید و چه مدت زمان زیادی از راه اندازی سایت آنلاین شما می گذرد، در هر صورت باید کاری کنید که توجه مشتری ها نسبت به محصولات شما جذب شود. تمام کسب و کارهای آنلاین، در هر شکل و ابعادی، برای ادامه دادن فعالیت و موفقیت، نیاز به مشتری های جدید دارند.
نکته مهم این است که بعضی از کسب و کارها هنوز نمی دانند که چگونه می توانند مشتری ها را مورد هدف قرار دهند.
در این مقاله، استراتژی ها و ایده های مفیدی را برای جذب مشتری به سایت ، معرفی می کنیم.
اگر به دنبال ارتقای کسب و کار خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.

جذب مشتری با طراحی جذاب سایت
طراحی سایت شما برای جذب مشتری بسیار مهم و ضروری است.
اگر کاربری وارد سایت شما شود و تجربه راحتی در آن نداشته باشد، به راحتی سایت را ترک کرده و به سراغ رقبای شما می روند.
زمانی را به تفکر در مورد طراحی سایت خودتان اختصاص دهید.
طراحی سایت باید به نوع محصولات و برند تخصصی شما مرتبط باشد.
اکثر برندهای معروف، امکان تجربه کاربری فوق العاده جذابی را ، برای مشتریان خود فراهم
می کنند.
اولین قدم برای طراحی جذاب، توجه به لیست محصولات است.
لیست محصولات باید بهینه سازی شده باشد؛ به عبارت دیگر، کاربران بتوانند هر محصولی که می خواهند را به راحتی از لیست پیدا کنند.
از جمله کارهایی که می توانید انجام دهید، شامل موارد زیر می شود:
– بهینه سازی عناوین محصولات برای سرچ
– ارائه توضیحات محصول به صورت دقیق
– اطلاعات مربوط به ارسال و هزینه های مربوطه
– ارائه بخش نظرات مشتری
دومین قدم، گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا از محصولات است.
برای این منظور، از دوربینی یا گوشی ای استفاده کنید که عکس های با کیفیت بالایی را تهیه می کند.
از هر محصول، تعدادی عکس با زوایای متفاوت بگیرید.
روش های مشتری سازی با استراتژی های بازاریابی
– هویت برند: ایجاد یک هویت قدرتمند از برند، کلید جذب مشتری به سایت است.
به تمام برندهای مورد علاقه خود فکر کنید؛ شرط می بندیم که هویت برند همه آنها بسیار مستحکم و قدرتمند است که باعث شده است در بین مشتری ها شناخته شوند.
شما باید کاری کنید که برند شما در ذهن مشتری ها ثبت شود.
– رسانه اجتماعی: یکی از بهترین مکان ها برای بازاریابی محصولات و جذب مشتری به سایت، رسانه اجتماعی است.
امروزه، کسب و کارهای مختلفی در اینستاگرام، تلگرام و غیره به تبلیغ و جذب مشتری مشغول هستند.
البته، کلید موفقیت در این فضا هم تولید محتوای جذاب است تا فالوورها به مشتری تبدیل شوند. به شما پیشنهاد می دهیم که برای جذب مشتری در رسانه های پرطرفدار از ایده های زیر استفاده کنید:
– به طور منظم پست بگذارید.
– عکس و ویدئوهای جذابی را از محصولات خود تهیه کنید.
– با پرسیدن سوال و نظرسنجی مخاطبان خود را به مشارکت بیشتر تشویق کنید.
– بازاریایی ایمیلی: ایجاد لیست ایمیل یکی از روش های عالی حفظ ارتباط با مشتری ها است. ایمیل، خط مستقیمی از ارتباطات را در اختیار شما قرار می دهد.
گاهی اوقات، یک ایمیل با محتوای جذاب می تواند خیلی سریع مشتری را جذب کند.
برای بازاریابی ایمیلی، ایده های زیر را پیشنهاد می دهیم:
– از محصولات جدید برای اولین بار رونمایی کنید.
– تخفیف های ویژه ای را در نظر بگیرید.
– تحلیل داده های مشتری: به داده های مشتری توجه ویژه ای داشته باشید.
جمع آوی داده به شما این امکان را می دهد تا بفهمید که مشتری ها در دنیای آنلاین چه رفتاری با شما دارند، در مورد چه محصولاتی سرچ می کنند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما سپری می کنند و در چه نقطه ای مشتری های خود را از دست می دهید.
در نهایت، می توانید از این داده ها برای ساخت تجربه ای اختصاصی و متناسب با هر مشتری استفاده کنید، آنها را در پلت فرم های اجتماعی مناسبی هدف بگیرید و به آنها انگیزه هایی را ارائه دهید تا خرید خود را تکمیل کنند.
– سئو: یکی از راه های موثر برای هدایت ترافیک به هر وبسایتی، سئو یا بهینه سازی وبسایت است.
هر چه در نتایج گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت خواهد شد.
تعدادی از بهترین روش ها برای ارتقای سئوی وبسایت شامل بهینه سازی کلمات کلیدی و تولید محتوایی با کیفیت بالا، یونیک و مرتبط می شود.
تجربه کاربری چه تاثیری در فرآیند جذب مشتری به سایت می گذارد؟
– پشتیبانی از مشتری: ارائه خدمات عالی و پشتیبانی از مشتری، برای هر کسب و کاری واقعا ضروری است.
مشتری ها می خواهند از پشتیبانی 24 ساعته مشتری برخوردار باشند.
ارائه چت لایو یا سرویس چت بات، روش بسیار خوبی برای نشان دادن پیشتیبانی از مشتری است.
– جایزه و تخفیف: مشتری ها عشق تخفیف هستند.
جایزه و تخفیف، روش های عالی برای جذب مشتری هستند.
البته، لازم نیست که تخفیف زیادی روی محصولات بزنید یا اینکه به طور مرتب محصولات را حراج بزنید.
– ارسال رایگان: آخرین روش برای جذب مشتری، حذف هزینه وسایل است.
امروزه، هزینه حمل و نقل و پست به قدری افزایش یافته است که مشتری ها از خرید آنلاین منصرف می شوند.
با اینکه همیشه ارسال رایگان امکان پذیر نیست، ولی گاهی اوقات ارائه گزینه ارسال رایگان یا کاهش مقداری از هزینه ارسال می تواند راه خوبی برای تشویق مشتری ها نسبت به تکمیل خرید آنها باشد.
بعضی از برندها هم سقف خرید خاصی را در قبال ارسال رایگان تعیین می کنند؛ مثلا در ازای 1 میلیون خرید، ارسال هم رایگان می شود.
این روش باعث می شود تا مشتری ها برای افزودن محصولات بیشتر به لیست خرید خود تشویق شوند تا از این مزیت نهایت استفاده را داشته باشند.
از طریق رسانه اجتماعی و بازاریابی ایمیلی به مشتری ها اطلاع بدهید که ارسال محصولات شما به صورت رایگان انجام می شود.
کلام پایانی
برای پیشرفت یک کسب و کار لازم است مشتری ها به سایت شما جذب شوند.
روش های جذب مشتری به سایت هم می تواند بسیار متنوع باشد؛ از ایجاد یک وبسایت با طراحی جذاب و بهینه سازی لیست محصولات گرفته تا بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی.
آیا شما هم این روش ها را برای جذب مشتریان امتحان کرده اید؟
0 دیدگاه