هنگامی که نام سوشیال مدیا را میشنویم ناخودآگاه ذهن ما به سمت شبکههای اجتماعی و جذب مخاطبین برای فروش و برندینگ کشیده میشود.
حال شاید برخی از افراد با سوشیال مدیا و مزایای آن آشنایی نداشته باشند.
در این مطلب میخواهیم درباره سوشیال مدیا و مزایای آن را بیان کنیم.

سوشیال مدیا چیست؟
سوشیال مدیا ارتباط تنگاتنگی با شبکههای اجتماعی دارد.
در واقع سوشیال مدیا ابزاری برای بدست آوردن توجه مخاطبین به برند و کسب و کار است.
استفاده از سوشیال مدیا،تعداد بازدیدکنندگان یک برند را افزایش میدهد.
مهمترین استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم است که به اشتراک گذاشته میشود.
البته محتوای مفید باید یک محتوای خبری داغ باشد تا بتواند مخاطبین را جذب کند و در شبکه اجتماعی در میان کاربران رد و بدل شود.
هنگامی که مطلبی در سوشیال مدیا به اشتراک گذاشته میشود هر چقدر لایک و بازدید کننده بیشتری داشته باشد در نظر سایر بازدیدکنندگان ارزش بیشتری دارد.
سوشیال مدیا فرصتی برای بازاریابی
فضای سوشیال مدیا به علت رایگان بودن و راحتی دسترسی، فرصتی ویژه برای بازاریابی محسوب میشود.
اشتراک گذاری صفحات و اخبار شما در شبکههای اجتماعی یکی از روشهای تاثیرگذاربودن برای بالا بردن رتبه سایت و کسب و کار شما در موتورهای جستجو است.
هر چه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد، لایک و کامنت شما نیز بیشتر خواهد بود و جذابیت پستها باعث میشود که در میان کاربران رد و بدل شود و موجب بهبود سایت شما در میان موتورهای جستجو میشود.
۶ معیار موفق بودن از طریق سوشیال مدیا
موثرترین شبکههای اجتماعی فیس بوک، گوگل پلاس، توییتر، پینترست و اینستاگرام میباشد.
در ادامه میخواهیم ۶ معیار موفق بودن از طریق سوشیال مدیا را بیان کنیم که عبارتند از:
تعداد لایکهای پست ها
در شبکههای اجتماعی هر چه تعداد لایک پستها بیشتر باشد امکان دیده شدن پست افزایش مییابد.
هنگامی که برای پستهای خود هشتگ انتخاب میکنید و اگر تعداد لایکهای آن نیز زیاد باشد آن پست شما به عنوان پست برتر همان هشتگ رسیده و امکان دیده شدن آن بسیار افزایش مییابد.
تعداد به اشتراک گذاشتن پست ها
هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پستهای شما در شبکههای اجتماعی بیشتر باشد امکان بازدید از پست شما افزایش مییابد و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده میشود.
اشتراک گذاشتن پستها ارزش بیشتری از لایک شدن پست دارد.
زیرا لایک کردن یک امر ناخودآگاه تبدیل میشود، اما اشتراک گذاشتن پست توسط شخص انجام میشود و نشان دهنده توجه افراد به محتوای شما است.
تعداد نمایش پست ها
برای اینکه محتوای شما شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد تعداد نمایش پستها بسیار مهم است.
تعداد نمایش پستها نشان دهنده این است که چه تعداد کاربر محتوای شما را دیده اند .
تعداد کامنت پست ها
هر چه تعداد کامنتهای پست شما بیشتر باشد نشان دهنده جذابیت محتوا برای مخاطبان و کیفیت جملات شما در کپشن پست میباشد.
تعداد بازدید از پروفایل
شبکههای اجتماعی عملکردی ، مانند لینکدین، مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را دارد.
هر چند تعداد بازدید از پروفایل برند شما، در ابتدا اهمیت زیادی نباشد، اما میزان علاقه کاربران به بازدید از صفحه شما را نشان میدهد.
یادآوری برند
یکی از کارها در شبکه اجتماعی، اندازهگیری از محبوبیت برند میباشد؛ هرچند ابزارهای تحلیلی در شبکه اجتماعی برای اندازه گیری محبوبیت برند ، نیازمند صرف هزینه میباشد،اما استفاده از ابزارها ، اطلاعات خوبی را از نظر مخاطبین درباره برند شما بیان میکنند.
مزایای سوشیال مدیا
عدم محدودیت جغرافیایی
در سر تا سر جهان افراد زیادی هستند که در بستر آنلاین فعالیت میکند.
در شبکههای اجتماعی هر فردی در هر گوشهای از جهان میتواند از طریق اینترنت با محصولات و خدمات برندهای مختلف آشنا شود و این یکی از مهمترین مزیتهای سوشیال مدیا است.
تعداد زیاد مخاطبان
شبکه اجتماعی در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و در برنامههای محبوب مانند فیس بوک و اینستاگرام چند میلیون نفر عضو هستند و این یکی از مزیتهای مهم سوشیال مدیا است.
ارتباط آسان با مشتری
مشتریان نمی توانند به راحتی به فروشگاه مراجعه کنند اما شبکههای اجتماعی این امکان را فراهم کرده اند که مشتریان در هر مکانی و در هر شرایطی به صورت آنلاین با فروشگاه ارتباط برقرار کنند.
تبدیل مشتریان به دوستان
شما با معرفی خود و ارتباط موثر با مشتریان ، میتوانید آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید و با تولید محتوای جذاب آنها را به خود علاقه مند کنید تا شما را دنبال کنند.
یادگیری از رقبا
یکی از مهمترین مزیت شبکههای اجتماعی این است شما میتوانید به راحتی فعالیتهای رقبای خود را رصد کنید و علت پیشرفت آنها را پیدا کنید.
وظایف یک سوشیال مدیا حرفه ای
وظایف سوشیال مدیا حرفهای ، به بزرگی سازمان بستگی دارد اما به طورکلی وظایف آن به شرح زیر میباشد:
- با کار تمام کانالهای سوشیال مدیا آشنایی داشته باشد و بتواند در هر یک از این کانالها فعالیت کند.
- استراتژیهای مخصوص هر شبکه اجتماعی را طراحی و اجرا کند و هر یک را متناسب با اهداف سازمان برنامه ریزی کند.
- کمپینهای مختلف را با توجه به نوع شبکه اجتماعی بتواند طراحی و اجرا نماید.
- محتوای سوشیال مدیا را که شامل متن، عکس و ویدئو میباشد را ایجاد کند.
- بتواند هر شبکه را با توجه به تقویم محتوایی به صورت مجزا اجرا کند.
- به کمک ابزارهای تحلیلی بتواند استراتژیهای مختلف را اندازهگیری و گزارش دهی کند.
- بتواند تمام پستهای هر پلتفرم را ویرایش و تایید کند و برای هر یک برنامه ریزی نماید.
- با فالورهای هر برند و طرفداران شبکههای اجتماعی بتواند تعامل برقرار نماید و از آنها را مشارکت دعوت کند.
- با استفاده از ابزارهای مناسب از نظرات مشتریان آگاه شود و هر شبکه را به درستی بررسی نماید.
- به انواع بازاریایی روز جهان مسلط باشد و با ابزارهای جدی در حوزه شبکه اجتماعی و بازاریابی و تکنولوژی و تبلیغات آشنایی داشته باشد.
- بتواند با دیگر برندها، شرکتهایی که در شبکه اجتماعی حضور دارند ارتباط برقرار کند.
- بتواند در مواقع ضروری سوشیال مدیا را به درستی مدیریت کند.
0 دیدگاه