هنگامی یک کسب و کار اینترنتی میتواند موفق شود که از روشهای مختلف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده نماید. به کارگیری صحیح و به موقع این روشها بسیار مهم میباشد؛ زیرا در برخی از مواقع نیاز است از دو یا چند روش دیجیتال مارکتینگ به طور همزمان استفاده کنید یا گاهی اوقات تنها باید از یک روش برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید.
این مقاله را حتما بخوانید : طراحی کمپین های تبلیغاتی موثر
روشهای دیجیتال مارکتینگ
در این قسمت از مقاله میخواهیم روشهای دیجیتال مارکتینگ را بیان کنیم، نتیجه استفاده از هر روش برای کسب و کارها ممکن است متفاوت باشد شما با مشاوره درست و با توجه به نوع کسب و کار و اهداف و مشتریان میتوانید یکی از روشها را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید روشهای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
طراحی و توسعه سایت
تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی در شبکههای اجتماعی
بازاریابی ویدئو مارکتینگ
بازاریابی محتوا
افیلیت مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
وایرال مارکتینگ
رپورتاژ آگهی
طراحی و توسعه سایت
هنگامی که از طراحی سایت صحبت میکنیم سایتی مدنظر ما است که با استانداردهای بالا طراحی شده و قابلیت تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را داشته باشد.
امروزه رقبای با تمام توان خود در بازار رقابت حضور دارند، به همین دلیل با سادهترین و معمولیترین امکانات نمی توانید در این بازار رقابت کنید، بلکه باید یک پایگاه مستحکم و قابل اتکا در زمینه داشته باشید این پایگاه سایت شما است.
تنها داشتن یک سایت کافی نیست، بلکه شما باید به طور مداوم رفتار کاربران را در سایت خود پیگیری کرده و با توجه به نیاز آنها اقدام به توسعه سایت کنید این کار باعث میشور که نرخ تبدیل کاربر به مشتری بالا برود.

بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو شامل تبلیغات در موتورهای جستجو و سئو سایت میشود.
تبلیغات در گوگل یکی از مهمترین روشهای در بازاریابی موتورهای جستجو است، شما میتوانید با تبلیغات روزانه در گوگل بازدیدکنندگان زیادی را وارد سایت خود کنید اما امروزه به دلیل نرخ بالای ارز هزینه تبلیغات در گوگل افزایش پیدا کرده در این صورت بهترین کار سئو سایت میباشد.
منظور از سئو سایت این میباشد که با انجام یکسری کارها در نتایج اول گوگل دیده شوید البته شما باید خیلی زمان بزارید تا بتوانید سایت را در صدر نتایج نمایش داده شود.
تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
برای اینکه بتوانید توسط بهترین و پر مخاطبترین سایتها معرفی شوید بهتر است از تبلیغات بنری استفاده نمایید، شرکتهای مختلفی در ایران تبلیغات بنری انجام میدهند شما میتوانید با ایجاد کمپین بنری در سایتها به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید و کاربران زیادی را جذب کنید، علاوه بر این تبلیغات بیشتر جنبه برندسازی دارد و در طولانی مدت باعث افزایش فروش شما میشود.
امروزه تبلیغات بنری بیشتر برای معرفی کمپینها دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود، شما باید لندینگ پیچ مناسبی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری فراهم کنید و در این صفحه پیشنهاداتی مانند ایمیل کنید یا شماره تلفن همراه قرار دهید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباط به فروش منجر شود.
بازاریابی در شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی نقش پر رنگی در افکار و تصمیمات مردم دارند مردم بسیاری از زمان خود را در شبکههای اجتماعی میگذارند. برنده با حضور در شبکههای اجتماعی بسیاری از مخاطبان خود را جذب میکنند، در بازاریابی شبکههای اجتماعی دو روش افیلیت مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ کاربرد زیادی دارند.
افیلیت مارکتینگ
این روش بازاریابی معرف است که شما میتوانید از طریق صفحات مشهور و بلاگرها صفحه خود را معرفی کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار است در این روش افراد مشهور یا افراد موفق که مخاطبین بالایی در شبکه اجتماعی دارند که از روش های مهم دیجیتال مارکتینگ است و در ازای دریافت هزینه برند یا محصولات شما را به مخاطبین خود تبلیغ میکنند.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو صورت میگیرد خیلی از صاحب نظران معتقدند که بازاریابی محتوا در دسته بازاریابی موتورهای جستجو قرار دارد، اما به دلیل قدرت و اهمیت این نوع بازاریابی ترجیح ما این است که بازاریابی محتوا را ای بازاریابی موتورهای جستجو مجزا کنیم.
در بازاریابی محتوا شما باید شناخت کاملی از مشتریان را بدست اورید و بفهمید آنها به چه چیزی علاقه دارند و چه موضوعاتی را بیشتر میپسندند، هر چه قدر شناخت شما از مشتری بیشتر باشد یعنی اطلاعات جامع تری از ان ها در اختیار داشته باشید، تولید محتوا برای شما آسانتر خواهد بود.


بازاریابی ویدئو مارکتینگ
هدف از بازاریابی با ویدئو این است که پیام را نزدیکتر به مخاطب برسانید به طور خلاصه هنگامی که یک کاربر با کسب و کار شما ارتباط برقرار میکند و یکی از روشهای جذب مخاطبان و درگیری ان با برند شما ویدئو است ویدئو مارکتینگ یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ میباشد.
ویدئوها نقش بسیار مهمی در تبلیغات دارند، هر روز میلیونها تیزر تبلیغاتی در تلویزیون نمایش داده میشوند و پیامی را به کاربر منتقل میکنند.
در دنیای امروزی ویدئو مارکتینگ یکی از روسهای مهم دیجیتال مارکتینگ است؛ زیرا میتوان با استفاده از آن میلیونها نفر را به سایت کشاند و با کسب و کار خود آشنا کرد.
ایمیل مارکتینگ
شما باید به تفاوت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی توجه کنید، در تبلیغات ایمیلی یک ایمیل ساده برای معرفی برند شما با یک ادرس ایمیل نهایتا یک یا دو مرتبه ارسال میشود، اما در ایمیل مارکتینگ که یکی از روشهای مهم دیجیتال مارکتینگ است که هدف برقراری ارتباط با کاربر است، ایمیل مارکتینگ باعث تکرر مراجعه کاربران به وب سایت شما خواهد بود.
وایرال مارکتینگ
مهمترین بخش از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ وایرال مارکتینگ است اگر بتوانید برای برند خود یک روش وایرال پیدا کنید تنها بر روی ان تمرکز کنید و سایر روشها را کنار بگذارید اما رسیدن به یک ایده وایرال کار سادهای نمی باشد.
تبلیغ وایرال تبلیغی است که در اینترنت توسط افراد دست به دست میشود و افراد زیادی را درگیر خود میکند.
رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یعنی خبرسازی در سایتهای خبری پر بازدید است مثلا ۵ سایت خبری مشهور ایران در خبر خود به برند شما لینک بدهند، در این صورت کاربران اینترنتی زیادی به سایت شما سرازیر میشوند این کار بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی دارند.
رپورتاژ آگهی خبری از بهترین و پر استفادهترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است.
بازاریابی از طریق همکاری در فروش
بازاریابی از طریق همکاری در فروش یک روش دائمی در حرفه بازاریابی است و در دیجیتال مارکتینگ نیز مورد استقبال بسیاری از صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است، به طور کلی شما در این روش به همکاری با دیگر کسب و کارها میپردازید به زبان ساده برندهای مختلف اقدام به معرفی مجموعه شما به مشتریان میکنند با گونهای که منجر به فروش محصولات شما میشود و در قبال آن نیز موظف به پرداخت مبلغ پورسانت هستید این روش تاثیر زیادی بر روی فروش محصولات شما خواهد داشت.
بازاریابی ویروسی دیجیتال
بازاریابی ویروسی دیجیتال مارکتینگ تاکید بسیاری بر معرفی گسترده برند شما دارد در این روش شما باید یک پیام تبلیغاتی جذاب را طراحی و در شبکههای اجتماعی خود قرار دهید تا کاربران را جذب کند این عمل باید در یک باز زمانی مشخص انجام شود، به گونهای که در کمترین زمان حداکثر کاربران را از طریق شبکه اجتماعی جذب کنید.
حتما بخوانید: ویژگی های شرکت دیجیتال مارکتینگ
در این نوشتار روشهای دیجیتال مارکتینگ را به صورت کامل بیان کردیم.امید است این مطلب برای شما کاربران عزیز مفید باشد.
به نظر شما بهترین روش دیجیتال مارکتینگ ، کدام است؟
حتما نظرات خود را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید
0 دیدگاه